Veel gestelde vragen

Algemeen

Hoe kan ik extra geld opvragen?

Door te klikken op Mijn inkomensbeheer; Mijn betaalopdrachten en dan via de button ‘Mijn opdrachten’ kunt u een ‘nieuwe opdracht’ indienen.

Hoe kan ik zien hoeveel geld ik in mijn reserveringspotjes heb staan?

Via de button 'Mijn reserveringen' kunt u het saldo van uw reserveringen inzien. Door te klikken op de naam van de reservering is het verloop van de reservering zichtbaar.

Hoe geef ik een nieuwe eenmalige of vaste betaalopdracht via Mijn Bankgemak door?

Via de button ‘Mijn opdrachten'.

Hoe kan ik zien of een betaalopdracht verwerkt is?

Via de button ‘Mijn bij- en afschrijvingen’ kunt u alle door Kredietbank Nederland verwerkte betalingen raadplegen.

Hoe snel wordt deze betaalopdracht vervolgens verwerkt?

Kredietbank Nederland streeft ernaar uw opdracht binnen twee werkdagen na ontvangst te verwerken. 

Hoe actueel zijn de bij- en afschrijvingen op Mijn Bankgemak?

De getoonde gegevens op Mijn Bankgemak zijn realtime, wat inhoudt dat u het direct terugziet wanneer een betaling voor u verwerkt is. Stel Kredietbank Nederland verwerkt een betaalopdracht voor u, dan is dit direct (zonder vertraging) voor u inzichtelijk. 

Kan ik via Mijn Bankgemak een selectie maken van betalingen die ik aan een specifieke begunstigde heb gedaan?

Via de button ‘Mijn bij- en afschrijvingen’ kunt u de gewenste zoekresultaten ingeven. U kunt bijvoorbeeld zo nagaan hoeveel betalingen er in een jaar naar een bepaalde specifieke begunstigde zijn verricht. 

Hoe kan ik een overzicht van mijn ‘bij- en afschrijvingen’ en ‘Mijn reserveringen’ afdrukken?

Via de button ‘overzicht afdrukken’ kunt u hiertoe opdracht geven.

Mijn reservering huishoudgeld is niet voldoende gevuld voor komende maandag, wat kan ik het beste doen?

Op het moment dat u dit constateert dan kunt u een verzoek indienen via Mijn Bankgemak om gelden uit reservering onvoorzien over te boeken naar reservering huishoudgeld. Houdt u echter wel rekening met een verwerkingstijd van 2 werkdagen. Mocht u dit op vrijdag constateren, dan kunt u het beste contact met ons opnemen via 088-6262 777.

Hoelang duurt het voordat overgemaakte gelden daadwerkelijk op mijn rekening staan?

Op het moment dat Kredietbank Nederland geld naar u overboekt, dan is dit direct zichtbaar in Mijn Bankgemak. Het kan echter twee werkdagen in beslag nemen voordat u daadwerkelijk de beschikking heeft over deze gelden. Op het moment dat er sprake is van een storing bij uw eigen bank, dan heeft Kredietbank Nederland hier helaas geen invloed op. In dat geval dient u contact op te nemen met uw eigen bank.